Program Asystent Osoby Niepełnosprawnej jest odpowiedzią na potrzeby niepełnosprawnych mieszkańców stolicy, ich rodzin i opiekunów. Powstał z inicjatywy Urzędu m. st. Warszawy i organizacji pozarządowych. Funkcjonuje od sierpnia 2006 r. pomagając w pokonywaniu własnych i zewnętrznych ograniczeń.

W zależności od preferencji i potrzeb klienta Program jest pomocą stałą lub doraźną. Dokładamy wszelkich starań, by pomagać również sytuacjach awaryjnych i nagłych.

Asystent pomoże:

- w dojazdach w wybrane miejsca: praca, rehabilitacja, szkoła lub uczelnia;

- poznać w Warszawę: odwiedzić muzeum, wystawę, teatr, kino, wybrać się na spacer do Łazienek czy na Starówkę;

- spotkać się z ludźmi, znajomymi, przyjaciółmi, dobrze się bawić;

- sprostać codziennym obowiązkom: sprawom urzędowym, zrobić zakupy, iść na pocztę i do lekarza;

- nawiązać kontakt i współpracę z ośrodkami pomocy społecznej, organizacjami pozarządowymi oraz innymi instytucjami wsparcia osób niepełnosprawnych.

Usługi realizowane są 7 dni w tygodniu od godz. 8 do 22.